Svátek má: Rudolf

Zprávy

Velikost textu:

Independent: Turecko a Rusko se stávají novými obry evropského nebe

Independent: Turecko a Rusko se stávají novými obry evropského nebe

Británie byla po mnoho let lídrem v evropském letectví, ale pandemie koronaviru, stejně jako kroky k jejímu překonání, porušily tuto neměnnou realitu.

Letiště v Amsterdamu
26. února 2021 - 11:04
 
Podle The Independent se dnes Turecko a Rusko dostaly na vrchol, a protože britská vláda nedělá nic, aby pomohla svému leteckému trhu, mohou se tyto změny stát trvalými.

Základem takového prohlášení je studie provedená redaktorem leteckého zpravodaje The Anker Report Ralphem Ankerem, který se dříve zabýval síťovým plánováním ve společnostech EasyJet a Go. Analyzoval databázi statistik cestujících pro 400 letišť v období od dubna do prosince 2020 a porovnal ji se stejným obdobím roku 2019.

Enker dospěl k závěru, že v Evropě existují dvě mocné letecké síly, ale Británie mezi nimi není. Obě země se nacházejí v Evropě a Asii, ale jejich nejrušnější dopravní centra jsou soustředěna v evropské části. Jasným vůdcem se stalo Turecko, které předstihlo Rusko, ačkoli ruské údaje jsou k dispozici pouze pro Moskvu a Petrohrad. Další tři místa obsadila Španělsko, Itálie a Francie. Británie je na šestém místě, i když Německo téměř dohání.

Prosincová data ukazují, že Istanbul a Moskva předstihly Londýn a dostaly ho do docela nepříjemné situace. Ruské hlavní město se stalo jasným vůdcem a blíží se mu pouze největší město v Turecku.
 


Pokud věnujete pozornost jednotlivým letištím, pak zde vidíte, jak ničivá pandemie ovlivnila evropské letectví. Nové istanbulské letiště ztratilo během pandemie 68% svého provozu, stále si však vede mnohem lépe než jeho hlavní konkurenti. Istanbul se stal novým lídrem evropské ligy.

Moskevský duet Domodědovo - Šeremetěvo obsadil druhé a třetí místo. Amsterdam byl na čtvrtém místě.
 
London Heathrow byl na šestém místě, mírně před pařížským letištěm Charles de Gaulle. A Moskva se v této první desítce objevila potřetí, tentokrát s letištěm Vnukovo, které obsadilo osmé místo.

Druhé letiště ve francouzském hlavním městě Orly obsadilo 11. místo. Letiště druhého ruského města Petrohrad mírně zaostávalo. Barcelona a Lisabon bojují o 13. místo, zatímco Soči je na 15. místě.
 


Jak uzavírá autor materiálu, severozápadní Evropa zažívá v leteckém průmyslu skutečnou katastrofu. A zdá se, že britská vláda dělá vše pro to, aby katastrofa vydržela co nejdéle. Široce uveřejněný „Plán na ukončení lock-downu“ Borise Johnsona neříká ani slovo o tom, kdy domácí letectvo plně obnoví provoz. Kromě toho mezi oznámením předsedy vlády a okamžikem obnovení letů uplyne nejméně 12 týdnů.

(rp,prvnizpravy.cz,independent,foto:arch,graf independent)