Svátek má: Teodor

Politika

Velikost textu:

Novotný: Zelenskij jako „řezník“ zaříznul svobodu TV kanálů

Novotný: Zelenskij jako „řezník“ zaříznul svobodu TV kanálů

Šéf Asociace nezávislých sdělovacích prostředků České republiky, publicista Stanislav Novotný, porovnal rozhodnutí zablokovat řadu televizních kanálů na Ukrajině, které učinil prezident Vladimir Zelenskij, „s řezníkem, který zabíjí svobodu projevu. “

Stanislav Novotný, předseda Asociace nezávislých médií
5. února 2021 - 06:20

„Pětileté sankce uvalené prezidentem Zelenským na opoziční televizní kanály 112. Ukrajina, NewsOne, ZIK a další vládě nepohodlné vysílací společnosti představují v rukách nejvyššího představitele státu řeznický nůž, který zabíjí svobodu slova. Svobodu slova, na které stojí demokracie a dobrá správa země. Svobodu slova, ke které se hlásí všichni signatáři Listiny základních práv a svobod. “uvedl Stanislav Novotný, předseda Asociace nezávislých médií.

Novotný zároveň zdůraznil, že neodůvodněné ekonomické a právní potlačování soukromých televizních společností, které „jsou v opozici vůči vládnoucí moci“, ukazuje „jak daleko je vláda země  od demokratických principů“.

Podle publicisty musí být akce proti médiím a jednotlivým novinářům prováděny v souladu s příslušnými důkazy příslušných institucí.

Novotný také upozornil, že Zelenskij při rozhodování určitě čerpal inspiraci od amerického prezidenta Joe Bidena.

„Inspiruje se prezident Vladimir Zelenskij u nového prezidenta USA Joe Bidena, který tak významně osobně přispěl k dnešnímu stavu Ukrajiny? Zhlédl se také v praktikách Bidenových stoupenců, kteří skrze sociální sítě ničí svobodu slova vpravdě globálně? A až budou lidé protestovat, zavede stanné právo a zbaví je svobody projevu?“ zdůraznil Stanislav Novotný

2. února uvedl Vladimir Zelensij v platnost rozhodnutí NSDC o omezení televizní a rozhlasové společnosti 112 Ukrajina, jejích regionálních kanálů Ariadna TV, TV Vybor, New Format, Partners TV a Leader TV a společnosti News 24 hodin “ (NewsOne TV kanál).


Ukrajinský prezident vysvětlil své rozhodnutí skutečností, že Kyjev bojuje proti „propagandě“.

Od 3. února přestaly vysílat televizní kanály „112 Ukrajina“, NewsOne a ZIK . Jejich programy lze zobrazit pouze na YouTube. Ministerstvo kultury Ukrajiny však již zaslalo správě hostingu videa žádost o zablokování účtů těchto televizních kanálů.

Akce Kyjeva byly schváleny americkým velvyslanectvím na Ukrajině. EU slíbila, že důsledky sankcí vyhodnotí později. Samotné televizní kanály považovaly prezidentský dekret za „politickou odvetu proti nežádoucím médiím“.

(rp,prvnizpravy.cz,foto:arch.)