Svátek má: Lukáš

Regiony

Velikost textu:

Město Děčín řeší území rozvojové zóny Děčín – východní nádraží

Město Děčín řeší území rozvojové zóny Děčín – východní nádraží

Město Děčín připravuje výběrové řízení na zpracování studie využitelnosti území rozvojové zóny Děčín – východní nádraží.

Východní nádraží
19. června 2019 - 07:00

Město Děčín postrádá rozvojovou průmyslovou zónu. Její zřízení je omezeno dvěma chráněnými krajinnými oblastmi zasahujícími až do centra města, bezprostředním sousedstvím s Národním parkem České Švýcarsko a zátopovou oblastí řeky Labe, Ploučnice a Jílovského potoka. Proto využití uvolňovaných ploch po průmyslové výrobě nebo nadbytečných ploch zabraných v minulosti dopravní infrastrukturou je jedinou možností k investičním příležitostem pro stávající i případně nové zaměstnavatele a pro celkovou obnovu území k rozvoji města.

Východní nádraží

Jedním z mála rozsáhlejších areálů, ve kterém v budoucnosti pravděpodobně dojde ke změně způsobu využití aspoň na části plochy, je plocha nádraží Děčín – východ (dolní nádraží), tedy území zhruba ohraničené ulicemi Benešovská a 17. listopadu, včetně historické budovy nádraží, která je v současné době nevyužitá.

Hlavním předmětem návrhu revitalizovaného prostoru je brownfield o celkové ploše 13,5 hektarů, který by mohl vzniknout přestavbou a optimalizací dnešního kolejiště nádraží. To je záměr, na který město Děčín přivedla příprava realizace velkého projektu SŽDC „Optimalizace trati Kolín – Všetaty – Děčín“. Na tato území navazuje dotčená plocha o velikosti cca 14,5 hektarů.

Podpis memoranda

Území by pak mohlo být rozčleněno na tři části: první část je zóna dopravní infrastruktury, která bude využita čtrnácti novými kolejemi ve dvou svazcích, které celou plochu rozdělí podélně zhruba uprostřed.
Druhá část, ze které by měly být odstraněny koleje a další železniční zařízení směrem k ulici Benešovská, by měla sloužit pro průmyslovou výrobu, tedy jako průmyslová zóna.

Část třetí, rovněž bez kolejí, zahrnuje historickou budovu rakouské dráhy, která je kulturní památkou a nyní chátrá bez využití, a k tomu plochu podél ulice 17. listopadu až k ulici Krokova. Toto území by sloužilo pro služby a obchod, lehkou nerušící výrobu a jako zázemí průmyslové zóny. S využitím historické budovy nádraží, jejíž zastavěná plocha je 2697 m2, počítá například dopravní fakulta ČVUT. Převážná část území je ve vlastnictví Českých drah, a.s. a Správy železniční dopravní cesty, státní organizace. Odhadované náklady celkové investice jsou cca 1,6 miliardy korun.

V současné době se připravují podklady pro vyhlášení výběrového řízení na zpracovatele studie využitelnosti území rozvojové zóny Děčín – východní nádraží. Předpokládaný příjem nabídek je červenec až začátek září 2019.

Pro Ústeckenovinky.cz Luděk Stínil, tiskový mluvčí, Magistrát města Děčín

(lh,usteckenovinky.cz,foto Luděk Stínil a  MM Děčín)